Cornus 2013

وای از اولم اشتباهی بودم ...

Cornus 2013

وای از اولم اشتباهی بودم ...

میکل آنژ

 

 

می گویند زمانهای دور پسری بود به اعتقاد پدرش هرگز نمی توانست با دستانش کار با ارزشی انجام دهد . این پسر هر روز به کلیسایی در نزدیکی محل زندگی خود می رفت و ساعتها به تکه سنگ مرمر بزرگی که در حیاط کلیسا قرار داشت خیره می شد  و هیچ نمی گفت . روزی شاهزاده ای از کنار کلیساعبور کرد و پسرک را دید که به این تکه سنگ خیره شده است و هیچ نمی گوید . ازاطرافیان در مورد پسر پرسید . به او گفتند که او چهار ماه است هر روز به حیاط کلیسا می آید و به این تکه سنگ خیره می شود و هیچ نمی گوید . شاهزاده دلش برای پسرک سوخت . کنار او آمد و آهسته به او گفت : " جوان ! به جای بیکار نشسستن و زل زدن به این تخته سنگ ! بهتر است برای خود کاری دست و پا کنی و آینده خود را بسازی ! " و پسرک در مقابل چشمان حیرت زده پرنس مصمم و جدی به سوی او برگشت و در چشمانش خیره شد و محکم و متین پاسخ داد :" من همین الان در حال کار کردن هستم ! " و بعد دوباره به تخته سنگ خیره شد .                                                                              

پرنس از جا برخاست و رفت . چند سال بعد به او خبر دادند که آن پسرک از آن تخته سنگ یک مجسمه با شکوه از حضرت داوود ساخته است . مجسمه ای که هنوز هم جزو شاهکارهای مجسمه سازی دنیا به شمار می آید . نام آن پسر " میکل آنژ" بود ! 

 

 

جوهره ی افرینش

جوهره ی افرینش

خداوند عشق است و بشر هم پیرو سنت عشق است.جوهره افرینش مفرد است و این جوهره عشق است.عشق نیرویی است که ما را با یکدیگر پیوند می دهد تا تجربه  ای را که در زندگی های متعدد و در مکان های متعدد جهان پراکنده شده اند بار دیگر متراکم شوند. هزاران سال است که ادمیان یکدیگر را جست و جو کرده اند و یکدیگر را پیدا کرده اند.

عشق یگانه پل میا ن جها ن نا مرئی و جها ن مرئی بود که همه ادمیان ان را می شناختند.

در عشق هیچ خطری وجود ندارد .شهامت خطر را داشتن مهم است.به خاطر شکست تن دادن.خطر نومیدی و شکست را پذیرفتن.اما هرگز از جست و جوی عشق دست نکشیدن.کسی که از این جست و جو دست نکشد پیروز است.(پائولو کوئلیو)

Tekken 6 در PSP

پاییز امسال قرار است Tekken 6 که کلی هم سروصدا درست کرده بود برای Xbox 360 و PS3 عرضه شود. به تازگی مشخص شده که این بازی پرطرفدار یک نسخه برای PSP هم خواهد داشت. Namco Bandai اطلاعات زیادی را فاش نکرده، اما زمان عرضه بازی هم‌زمان با دو کنسول دیگر است و کلی هم محتویات اضافی به همراه دارد. همچنین نسخه PSP همانند دو کنسول دیگر حالت Ghost را پشتیبانی می‌کند. در این حالت بازی‌کننده می‌تواند شخصیت دلخواه خود را طراحی کرده و در اختیار دیگران قرار دهد. منبع خبر: IGN 

 

 

فیلم شاهزاده ایرانی رویت شد

فیلم شاهزاده ایرانی قرار بود در میان عنوان‌های نام‌دار تابستان نمایش داده شود. اما در پاییز سال گذشته اعلام شد که تاریخ نمایش فیلم یک سال عقب افتاده و از تاریخ تیرماه 88 به اواخر اردیبهست 89 تغییر یافته است. حتی قبل از این تأخیر اطلاعات درمورد فیلم خیلی محدود بود. شبکه ABC آمریکا در مصاحبه‌ای با تهیه‌کننده فیلم آقای بروکهایمر صحنه‌هایی از فیلم را به نمایش درآورد. بروکهایمر اشاره کرد که صحنه‌های اکشن در طول فیلم بسیار فراوان هستند. همچنین او اشاره کرد که آماده‌ی پرداخت هرگونه بودجه‌ی اضافی برای تکمیل فیلم است. ستاره‌ی اصلی فیلم جیل‌اِنهال(Gyllenhaal) در نقش شاهزاده ظاهر می‌شود. او درمقابل فردی شرور قرار می‌گیرید که قصد دارد کنترل شن‌های زمان را دراختیار بگیرد. از دیگر ستاره‌های فیلم می‌توان به بِن کینگزلی و آلفرد مولینا (نقش منفی مرد عنکبوتی 2) اشاره کرد. 

 

 

هیچ طرح جدیدی برای PS3 وجود ندارد

 

 

در این چند روز که بازار شایعه بسیار داغ است، چند عکس توسط سایت 1UP نشان داده شد که خبر از شایعه ساخت PS3 جدید می‌داد. در این خبر نوشته شده بود که سونی قصد دارد در نمایشگاه E3 امسال از یک PS3 جدید یعنی همان PS3 Slim رونمایی کند. سونی وجود هرگونه طرحی برای معرفی PS3 Slim در نمایشگاه E3 امسال را رد کرده است. سونی گفته است: "ما درحال حاضر هیچ‌گونه طرحی برای یک PS3 جدید نداریم". این جوابی است که مسؤلان به سایت Edge داده‌اند. همچنین وقتی در مورد عکس‌ها سوال شده، سونی گفته: "ما در مورد سیستمی که در عکس‌ها نشان داده شده چیزی نمی‌دانیم و به شایعات و گمانه زنی‌ها هم پاسخ نمی‌دهیم". یادمان نرود که سونی در مورد PSP جدید هم دقیقاً چنین جوابی داده است. منبع خبر: Edge 

 

 

 

 

منتظر آپ PS4 باشید ...

PSP GO ...

در حالی که هنوز چند روز تا برپایی نمایشگاه E3 وبرگزاری کنفرانس مطبوعاتی شرکت سونی وقت باقی است ، یکی از خبرهای داغ این کمپانی به طرزی غیر قابل باور فاش شد، این خبر که شامل تصاویر جدیدی از دستگاه دستی جدید سونی یعنی PSP GO می باشد در غالب یک فایل تصویری که قرار بوده بعد از اتمام نمایشگاه E3 منتشر شود به خارج درز کرد ، همچنین قسمتی از مشخصات این دستگاه مانند حافظه 16 GB داخلی ،نمایشگر 3.8 اینچی که از شفافیت بالاتری نسبت به PSP 3000 برخوردار است ، سازگاری با سیستم Bluetooth و قابلیت ارتقاء حافظه از طریق کارت حافظه micro نیز فاش شده که که این تنها همه ماجرا نیست، در ادامه John Koller یکی از مسئولین شرکت سونی عرضه عناوینی مانند little big planet، metal gear solid و gran turismo را برای این کنسول تایید کرده و اواخر سال 2009 را زمان عرضه PSP GO مطرح می کند.     

 

 

  

استودیوی جدید مایکروسافت انقلابی در بازی

 

چند روزی به کنفرانس E3 مایکروسافت نمانده که حدسیات در مورد معرفی پروژه جدید مایکروسافت بسیار داغ شده است. در کنار گزارش تأیید نشده متال گیر 4 برای 360 و پروژه جدید پیتر مولینیو، دوربین جدید با کنترل حرکتی برای 360 بزرگ‌ترین شایعه است. شایعه دوربین جدید، این هفته جان تازه‌ای گرفت. بخش سرگرمی‌ها و بخش سخت‌افزار مایکروسافت، فراخوانی برای استخدام داده است. یک بخش کاملاً جدید در استودیوی بازی مایکروسافت که اشاره زیادی به طرح جدیدی برای کنترل در بازی می‌کند. بخشی از متن این فراخوان به این صورت است: آیا علاقه‌ای به بازی‌های نوآورانه دارید که بازی کردن را در آینده تغییر خواهند داد؟ اگر دارید، ما از شما می‌خواهیم که به تیم ما بپیوندید تا در پروژه نوآورانه بعدی با یکدیگر کار کنیم. ما از پایه در حال ساخت یک استودیوی جدید بازی هستیم که انقلابی در هر دو: "چه چیزی بازی می‌کنید و چگونه بازی می‌کنید ایجاد خواهید کرد". شما این شانس را دارید که به ما ملحق شوید و با حرفه‌ای‌ترین‌ها در این صنعت کار کنید. منبع خبر: Gamespot    

 

 

    

اس ام اس جدید ...

 

وقتی اس ام اس ها قطع شده بیایید اینجا ... 

 

 

 

 

 

اگه 8 لایه ایزوگامت کنندبازم ازت معرفت چیکه میکنه

ادامه مطلب ...

مرد بزرگ ...

 

حضرت فاطمه زهرا(س)همواره امام حسن(ع) را که بیش از هفت سال نداشت به مسجد می  

 

فرستاد تا آن چه را که رسول خدا(ص)در میان مسلمین

مطرح می کند به خاطر بسپرد و شنیده های خود را برای مادر بازگو کند.

امام حسن(ع) نیز با کمال نظم و به صورتی شیوا و شیرین گفته های جدش را در خانه برای  

 

مادرش بیان می کرد.

ادامه مطلب ...

(هرگز مرغابی های خود را به مدرسه عقاب ها نفرستید)

 

مرغابی یا عقاب

 

ضرب المثل قدیمی می گوید

 

هرگز مرغابی های خود را به مدرسه عقاب ها نفرستید) 

در دنیا مرغابی های فراوانی یافت می شود اما فقط تعداد محدودی عقاب وجود دارد و شاق ترین کار در دنیا این است که یک مرغابی را وادار کنید که مانند یک عقاب رفتار کند.مرغابی ها مرغابی وار فکر میکنند و دید محدودی دارند و تلاش برای اموختن خلق و خوی عقاب ها به انها بی نتیجه است.(دکتر وین دایر)

جامع و جها نی بیندیشید

جامع و جها نی بیندیشید

تحقیقات فراوانی که در مورد دیدگاه رهبران و مدیران با افراد معمولی به عمل امده است نشان می دهد که اشخاص برجسته دو تفاوت اساسی با مردم عادی دارند.نخست انکه به دلیل وسعت نگرش کل سیستم را زیر نظر دارند و به یگانگی و هماهنگی در عملکرد ان می اندیشند.مثلا کارمند یک شرکت فقط به انچه در حیطه مسولیت اوست می اندیشد و نسبت به تاثیر کار خود در بخش های دیگر بی تفاوت است.حال انکه مدیر همان شرکت تصویر وسیعتری را پیش رو دارد وتاثیر کار هر بخش را بر بخش دیگر کنترل می کند و به سود و زیان سیستم می اندیشد.

دومین تفاوت در نظر داشتن تاثیر دراز مدت عملکرد در وضعیت اینده است.افراد نباید دامنه دید خود را محدود کنند.بلکه باید کل جهان را در بر گیرد.

 

(دکتر وین دایر)

موفقیت را با زندگیتان بیامیزید

 

موفقیت را با زندگیتان بیامیزید

  

موفقیت قریحه ای ذاتی و طبیعی است وشخص موفق  نیازی به جست و جوی ان ندارد.به این نگرش درامیزید که به هرکاری دست میزنید موفقیت را در ان  بوجود میاورید.لازمه موفقیت  جانفشانی نیست بلکه شخصی موفق است که به هر کاری دست میزند بی درنگ دوستان فراوان و برگ برنده های فراوانی را به سوی خود جلب کند.برای دسترسی به موفقیت و کامیابی باید خود را فراموش کنید و فکرتان این نباشد که سهمتان از این تلاش چیست و ایا ارزش دارد که وارد ماجرا شوید یا خیر.

ادامه مطلب ...

کودک قهرمان ...

کودکی ده ساله که دست چپش در یک حادثه رانندگی از بازو قطع شده بود ، برای تعلیم فنون رزمی جودو به یک استاد سپرده شد. پدر کودک اصرار داشت استاد از فرزندش یک قهرمان جودو بسازد استاد پذیرفت و به پدر کودک قول داد که یک سال بعد می تواند فرزندش را در مقام قهرمانی کل باشگاه ها ببیند.
در طول شش ماه استاد فقط روی بدن سازی کودک کار کرد و در عرض این شش ماه حتی یک فن جودو را به او تعلیم نداد. بعد از 6 ماه خبررسید که یک ماه بعد مسابقات محلی در شهر برگزار می شود.استاد به کودک ده ساله فقط یک فن آموزش داد و تا زمان برگزاری مسابقات فقط روی آن تک فن کار کرد.سر انجام مسابقات انجام شد و کودک توانست در میان اعجاب همگان با آن تک فن همه حریفان خود را شکست دهد!

سه ماه بعد کودک توانست در مسابقات بین باشگاه ها نیز با استفاده از همان تک فن برنده شود و سال بعد نیز در مسابقات کشوری، آن کودک یک دست موفق شد تمام حریفان را زمین بزند و به عنوان قهرمان سراسری کشورانتخاب گردد. وقتی مسابقات به پایان رسید، در راه بازگشت به منزل، کودک از استاد رازپیروزی اش را پرسید. استاد گفت: "دلیل پیروزی تو این بود که اولاً به همان یک فن به خوبی مسلط بودی، ثانیاً تنها امیدت همان یک فن بود، و سوم اینکه راه شناخته شده مقابله با این فن ، گرفتن دست چپ حریف بود که تو چنین دست نداشتی!
یاد بگیر که در زندگی ، از نقاط ضعف خود به عنوان نقاط قوت خود استفاده کنی.راز موفقیت در زندگی ، داشتن امکانات نیست ، بلکه استفاده از "بی امکانی" به عنوان نقطه قوت است."

حالا که ...

 

حالا که باهم یکی شدن دلامون

 

حالا که جاده ها افتادن به پامون

 

یکی از از اون بالا اینگار داره میشنوه صدامون

 

به گمونم که اثر داره دعامون

 

هم سفر ای هم ستاره را بیوفتیم که خودش داره هوامون

 

دل اون سوخته به حال گریه هامون خودش داره هوامون

 

میشه هر سنگ بیابون برای ما یه نشونه که بتونه مارو تا کنار دریا برسونه  

 همسفر ای هم ستاره سر به شونه های من بزار دوباره

 

وقتی برفا آب بشن رودخونه سر رو شونه ی دریا میزاره

 

 

 

سخن بزرگان

قلب شما در سکوت و آرامش ، به اسرار روزها و شبها شناخت می یابد ولی گوشهایتان در حسرت و آرزویند که آوای چنین شناختی را که بر قلبهایتان فرود می آید ، بشنوند . جبران خلیل جبران


آنانیکه همیشه در آرامش هستند لاابالی ترین آدمهایند . ارد بزرگ


لحظه پیروزی برای من از آن جهت شیرین است که پیران ، زنان و کودکان کشورم را در آرامش و شادان ببینم . نادر شاه افشار


بجاست دوستی بخواهی که به روزهایت تلاش و به شبهایت آرامش بخشد. جبران خلیل جبران


ما باید طبیعت را به چشم مادرمان بنگریم و با آرامش خودمان را به او تسلیم کنیم تا بتوانیم خیلی راحت احساس کنیم که به جهان باز می گردیم همانطور که همه موجودات دیگر باز می گردند. همه ما در حقیقت جزء جدایی ناپذیر این کلیم. طغیان عبث است، ما باید خودمان را به این جریان بزرگ واگذاریم . هرمان هسه


آرامش اگر همیشگی باشد سستی و پلشتی در پی دارد . ارد بزرگ


از قضاوت کردن دست بکش تا آرامش را تجربه کنی. دیپاک چوپرا


ما در بین کسانی که با ما هم عقیده اند، احساس آرامش داریم، ولی وقتی بزرگ می شویم که بین کسانی باشیم که با ما هم عقیده نباشند. فرانک


تنها آرامش و سکوت سرچشمه‌ی نیروی لایزال است. داستایوفسکی


اندیشه برتر در روزهای توفانی و آشوب و در همان حال خموشی و آرامش ، توانایی برتر خویش را از دست نمی دهد.  ارد بزرگ


آرامش گهواره ای ست بر دامن خاک و سنگ پله هایی به جانب افلاک . جبران خلیل جبران


به زیبائی بیاندیش ، نه برای انگیزش ، که در جهت تعالی . زیبائی به هر جا آرامش می آورد ، چه دست ساز انسان چه طبیعی. پاول ویلسون


وقتی انسان آرامش را در خود نیابد ، جستجوی آن در جای دیگر کار بیهوده ای است.لارو شفوکو


آرامش،زن دل‌انگیزی است که در نزدیکی دانایی منزل دارد. اپیکارموس


جایی که شمشیر است آرامش نیست .  ارد بزرگ

ادامه مطلب ...