Cornus 2013

وای از اولم اشتباهی بودم ...

Cornus 2013

وای از اولم اشتباهی بودم ...

پیر مرد آینده نگر ...

دو قرن پیش از میلاد، پیرمردی به نام «چو» در یک روستای شمال چین زندگی می کرد و روزی اسبش گمشد. همسایگان از شنیدن خبر گم شدن این اسب، تاسف خوردند و برای ابراز همدردی به خانه پیرمرد رفتند. اما «چو» بی آنکه کم ترین اثر اندوه و غمی در چهره اش نمایان باشد، گفت: مهم نیست که اسب من گم شده است؛ شاید حکمتی در کار باشد. همسایگان از حرف های پیرمرد تعجب کردند و به خانه خود بازگشتند.
 

پس از چند ماه اسب گم شده به همراه چند راس دیگر به روستا برگشت. مردم این خبر را که شنیدند با خوشحالی به سراغ پیرمرد رفتند و تبریک گفتند، اما «چو» انگار نه انگار که اتفاقی افتاده است، با خونسری اظهارداشت: این کجایش جای خوشحالی دارد، که من بی رنج و زحمت به آسانی و مجانی چند اسب به دست بیاورم؟ شاید این خودش باعث بدبختی برای من شود. پیرمرد فقط یک پسر داشت که عاشق اسب سواری بود. آن پسر، روزی هنگام سوارکاری از اسب افتاد و استخوان پایش شکست.
همسایگان به سراغ پیرمرد رفتند که او را تسلی دهند، اما بدون هیچگونه احساس ناراحتی گفت: استخوان پا شکست که شکست؛ شاید این مساله بعدها به نفع ما تمام شود، کسی چه می داند؟ همسایگان که با شگفتی، سخنان «چو» را گوش می دادند، این بار هم نتوانستند بفهمند منظورش چیست.
یک سال بعد در آن منطقه جنگ خونباری شکل گرفت، بیشتر جوانان به میدان نبرد رفتند و بیشترشان کشته شدند.
پسر «چو» اما به خاطر لنگ بودن پایش به جنگ نرفت و زنده ماند. آنوقت بود که همسایگان به عمق گفته های پیرمرد رسیدند!!!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد