Cornus 2013

وای از اولم اشتباهی بودم ...

Cornus 2013

وای از اولم اشتباهی بودم ...

آینده PS Phone و PSP2 چگونه است؟

در حالیکه بیشتر مطبوعات و مردم می دانستند که Sony مشغول کار روی برند PlayStation Portable است، متوجه شدیم که آن ها در حقیقت دو عنوان را با این نام در دست ساخت دارند. اولی که مدت زیادی است در اینترنت شایعه شده، Sony Ericsson PlayStation Portable است و دومی PSP2. 

 

طبق مصاحبه ای که Wall Street Journal با رئیس Sony Ericsson داشته، قرار است PS Phone در ماه فبریه در همایش موبایل شهر بارسلونا نشان داده شود. چندی پیش سایت VG247 هم تعدادی عکس از PSP2 منتشر کرد. این دستگاه دارای دو دوربین جلویی و عقبی است که شبیه به iPhone کار می کند. این دستگاه HD بوده و دارای دو برابر RAM نسبت به Xbox 360 است. این بار دو آنالوگ برای PSP2 طراحی شده که می تواند کنترل بازی ها را خیلی آسان تر کرده و فرصت بیشتری به بازیسازان برای خلق بازی های مختلف در سبک های متفاوت بدهد. همچنین میکروفون قوی به کار رفته در این دستگاه صدایی بسیار با کیفیت در بازی های Online را به همراه دارد. این دستگاه هم اکنون در دست سازندگان و ناشرانی بزرگ چون EA و سازندگان Mortal Kombat است. به نظر می رسد تا آخر سال 2011 ما یک تاریخ عرضه خواهیم داشت و Sony به ظاهر قصد دارد این دستگاه را با کمترین قیمت عرضه کرده و بیشتر متوجه قشر Hardcore باشد. سوالی قدیمی دوباره جان می گیرد که آیا PSP2 می تواند iPhone را شکست دهد؟ 

 

به نظر می رسد PS Phone که در همایش بارسلونا قرار است یک همایش بزرگ از این گوشی باشد، بسیاری را شوکه کند و رئیس Sony باور دارد که آن ها وسیله ای خواهند ساخت که ورژن مدرنی از N-Gage نیست، بلکه یک تکنولوژی کامل جدید و منحصر به فرد خواهد بود. رئیس شرکت Eclipse Interactive می گوید: "PSP به خاطر قیمت بالا، Piracy و تبلیغات ضعیف شکست خورد، در حالیکه Sony هر آنچه می خواست به دست آورد، ولی مشتریان و بازیسازان به آنچه که باید، نرسیدند. با این حال هر گونه اعتماد به Sony در مورد آینده PSP فعلا با شک و تردید روبرو است". با این حال PSP2 و PS Phone چیزی بیشتر از یک Re-Boot نیاز دارند. هر آینده ای که Sony برای برند PlayStation Portable در نظر دارد، باید واقعا نوآور باشد تا بتواند در بازار موفق ظاهر شود. نوآوری زیاد در کنار یک قیمت منطقی و تعامل درست محصول بازیسازها می تواند آینده درخشانی را برای Sony به ارمغان بیاورد. 

 

 

 

تلفن همراه یا کنسول؟


سوالی دیگری که اینجا مطرح می شود، این است که چرا Sony باید با PSP2 و PS Phone مشتری را ترغیب کند که هر دوی این دستگاه ها را بخرند؟ حتی وقتی عکس های PS Phone بیرون آمده، بسیاری تصور می کردند که این PSP2 است. در حقیقت تفاوت عمده این دو چیست؟ مسلما PS Phone از لحاظ سخت افزاری ضعیف تر است. گری کوتلاک (Gary Cutlack) که یک روزنامه نگار تکنولوژی است، می گوید: "من PS Phone را در کنار دیگر تلفن های همراه می بینم تا این که یک رقیب برای دستگاه های بازی باشد. اگر Sony بخواهد این دستگاه را به کسانی بفروشد که علاقه زیادی به بازی ها و موبایل دارند، باید همانند Gizmodo و N-Gage یک وسیله فوق العاده باشد". مشکل بعدی که به وجود می آید، این است که PS Phone تا چقدر می تواند قدیمی نشود؟ هم اکنون HTC و Motorola مشغول ساخت گوشی هایی با LCDهای بزرگ تر و پیشرفته تر هستند و آیا PS Phone می تواند بعد از 6 ماه هنوز فروش کند و قدیمی نشود؟ از سوی دیگر این موضوع مطرح است که بازیکن ها علاقه ای به تکنولوژی جدید موبایل، مثلا حساسیت Touch بودن یک گوشی ندارند، آن ها فقط بازی های شایسته ای را از بازیسازها می خواهند. ریچارد ویلسون (Richard Willson)، رئیس صنعت بازی بریتانیا TIGA، عقیده دارد که PS Phone بازیسازها را ترغیب به ساخت بازی روی پلتفرم های مختلف می کند و این فرصت را به هر بازیسازی می دهد تا یک عنوان بسازد. او عقیده دارد قیمت ساخت بازی برای این دستگاه ارزان تر خواهد بود، این در حالیست که بسیاری از بازیسازان موبایل خودشان بازی ساخته و خود آن را منتشر می کنند. در حالیکه سازندگان بازی برای PSP کمتر هستند و با توجه به Dev Kitها احتمال می رود برای PSP2 کمتر هم بشوند، این یک فرصت خوب برای Sony است تا با PS Phone بدرخشد. نیک پارکر (Nick Parker) می گوید: "من زیاد در مورد بازیسازها نمی دانم، ولی نسخه ای پیشرفته از iPhone که بتواند تکنولوژی آن را تسخیر کند، می تواند خیلی موفق در بازار جلوه کند". در نهایت بسیاری عقیده دارند که این یک فرصت خوب است که Sony قدرت بیشتری را به همراه دارد و دستگاه های پیشرفته تری می سازد و از همه مهم تر، پتانسیل بالایی برای ساخت بازی های با کیفیت دارد. Sony با تجربه و سخت افزار قدرتمندی که در دست دارد، می تواند خیلی شگفت انگیز ظاهر شود و دوباره به مسیر بازی های کنسول های دستی بازگردد. این یک زنگ خطر برای iPhone 5 است. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد